Followers

Friday, July 18, 2014

Prayers is one thing BUT The Government must act to protect the Safety of Malaysians and its Property !

1. MH17 is another tragic disaster to befall Malaysia and the passengers on board.

2. We are of course sad with the loss of lives for their loved ones and our condolences.

3. It is still unclear who shot the plane.

4. If it is the separatists, then Russia too may be held as an accomplice. If it is the separatists, then the theory that it was mistaken for President Putin's plane does not hold water as they are on the same side.

4. ON the other hand, if it is the Ukrainian Government, then it has a lot of explanation to do and the Malaysian Government must hold it accountable.

5. I hope the Malaysian Government is more firm and vocal is declaring to the world that it will do all it can to protect Malaysian lives, the lives of those under its care and Malaysian property.

May the souls rest in peace !

2 comments:

Anonymous said...

"Saya mencuri TAPI saya lakukan semua itu kerana terpaksa"

Perhatikan ayat di atas. sebelum TAPI adalah satu statement, selepas TAPI ada satu statement lagi. Kedua2nya bertentangan. statement kedua menafikan yg pertama. Common sense bro!

Admin,
Kalau Islam, ikut penjelasan di atas, cuba teliti maksud tajuk post anda ini. Anda seolah2 menafikan prayers!! Istighfar banyak2 bro!

Admin,
Kalau bukan Islam, saya tak peduli akan akidah anda. Tapi jauh di sudut hati, saya tetap sayangkan anda dan mendoakan anda suatu hari nanti dekat dengan Islam.

Jahamy said...

Anon 9:14,

Salam.

1). "Kamu mohonlah pertolongan dalam kesabaran dan solat kerana ia adalah sungguh berat kecuali kepada orang-orang yang merendah hati" (Quran: 2:45)

Solat DAN Kesabaran. If you seek help from Allah with patience BUT without solat, it is of no use and vice versa. "TAPI" tidak semestinya bermakna bertentangan TAPI boleh juga merupakan satu lagi syarat penting. Ayat berikut lagi menjelaskan - Allah berserta orang yang sabar.

"Wahai orang-orang yang percaya, kamu mohonlah pertolongan dalam kesabaran dan solat; sesungguhnya Allah berserta orang-orang yang sabar". (Quran 2:153)

2)Ada juga solat, doa dan prayer yang perlu dinafikan kerana dinafikan atau ditolak oleh Allah sendiri. Jangan kita fikir kita "solat" atau doa sahaja memadai. Sebagai contoh:

"Orang-orang munafik hendak menipu Allah, tetapi Allah, Dia yang menipu mereka. Apabila mereka berdiri untuk solat, mereka berdiri dengan malas, menunjuk-nunjuk kepada manusia, dan tidak mengingat Allah, kecuali sedikit". (Quran: 4:142)(juga lihat 9:54)

Terima kasih kerana komen kerana ini menunjukkan anda minat kepada Maha Pencipta. Alhamdulliah. Saya ingin menyangka baik dan mendoakan kita sama2 dekat dengan Islam satu hari nanti - Insha Allah.

Saya berusaha sedaya upaya saya TAPI samada saya dekat dengan Islam atau tidak, saya serahkan pada Allah,

Salam. :)