Monday, March 14, 2011

Ustazah Tak Nak Jawab Budak2 ni ke?

Memang mengelirukan lagi memeningkan. Ustazah dah lah dijemput hadir ke forum. Ramai "kanak-kanak" bila tengok Ustazah bertudung dan bercakap dengan yakin mengenai apa yang dicakap...mudah orang percaya. Itu lah di forum "Islam" (dalam negara kita ni ada yang Islam dan ada yang bukan Islam sebagai contoh garpu Islam dan bukan Islam, kedai islam dan bukan Islam, dsb.

Ni pulak budak-budak daripada Effing Show kat Ustazah silap dari segi sejarah. HAH! Macam mana ni? Kalau Ustazah betul, kena pertahankan supaya "budak-budak" tak keliru. Kalau Ustazah salah, baik betulkan...nanti berdosa pula memesongkan fakta.

Saya ni loyar saja, seorang Muslim yang masih belajar Quran sampai dipanggil balik ke rahmatullah..bukan nya "pakar agama". Saya pun nak tau jugak pandangan "orang agama" macam Ustazah. Maklum lah, kita kan dah dibiasakan kena tanya Ustad dan Ustazah dalam semua perkara berkaitan dengan agama.



Datuk Prof Dr Maza,pula berpendapat sebegini:-



Here is another interesting video on Valentine's history:



Phew !!! Talk about going into history!!! Even these, you have to check out the facts for yourselves.

Peace !

1 comment:

jon pour do care said...

Salam Bro. Jay,

Sometime (sometime la !) these 'people' would defend themselves by saying 'alaa..you got it from the internet ! Cannot trust one !'

p.s. macam lah kita tak tahu nak buat research !